نمایش جزییات خبر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۴۰

شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامیان دومین جلسه خود را تشکیل داد

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامیان در سال جاری با دستورات جلسه: تبیین موضوعات جلسات فرهنگ عمومی در سالجاری، پیگیری ساخت و نصب المان شهید محمدجواد بای و هم اندیشی برگزاری 291مین زادروز شاعر ایرانی ترکمن مختومقلی فراغی دو شنبه 10 اردیبهشت 1403 با حضور رئیس، نائب رئیس، معاون هنری و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و دیگر اعضای شورای شهرستان تشکیل شد.
شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامیان دومین جلسه خود را تشکیل داد

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامیان؛ ابتدا محمدعلی بسطامی رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامیان و دبیر شورا ضمن اعلام دستور جلسه، گزارشی اجمالی از روند اجرای مصوبات جلسه قبل ارائه نمود.

در ادامه حجه الاسلام قنبری رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن اشاره به اینکه ارزشهای فرهنگی باید در بین مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان تبیین شود گفت: در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ و ارزشها به ویژه در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت بایستی مصداقی کار کرد و چه بسیار برنامه هایی که می توان در حوزه ارتقاء فرهنگ با هزینه های پایین و مشارکت حداکثری انجام داد.

وی همچنین افزود: روح شهامت با برجسته سازی ایثار و شهادت تجلی پیدا می کند و انتظاری که از مسئولین امر داریم این است که با بهره گیری از توان و ظرفیت همه دست اندرکاران در این مسیر گام های مثبت بردارند.

حجه الاسلام قنبری در ادامه اظهار داشت: معرفی شخصیت شهید محمدجواد بای بعنوان جوانی که در راه حفظ و حراست از کشور خود جان خود را نثار کرد مصداقی بارز در راستای فرهنگ ایثار و شهادت است که ساخت المان و یادبود این شهید می تواند در حفظ ارزشها و انتقال آن نقش موثری داشته باشد.

سپس علی جوان حاذق خواه نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز از اهمیت و کارکرد شورای فرهنگ عمومی در تصمیمات فرهنگی سخن گفته و افزود: فرهنگ عمومی کاربرد عظیم دارد و بیرونی ها را با آداب و رسوم ما آشنا کرده و درونی ها را به تکاپو می اندازد در راستای حفظ و اشاعه فرهنگ که این امر در متن جامعه تجلی پیدا می کند.

وی در ادامه با تاکید بر گسترش فعالیت های فرهنگی در مجامع عمومی بیان کرد: یکی از مکان هایی که می توان برنامه های گسترده ای در حوزه های مختلف فرهنگی اجرا نمود تفرجگاه ها هستند که از همه نهادهای مربوطه انتظار داریم با توجه به پیش رو داشتن ایام اوقات فراغت به ویژه در فصل تابستان، برنامه ریزی های لازم را دراین خصوص انجام دهند تا بتوانیم شاهد رشد و ارتقاء فرهنگ جامعه و حفظ ارزشهای جامعه باشیم.

در این جلسه رضا یازرلو معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز ضمن قدردانی از مسئولین و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامیان درخصوص برگزاری و اجرای مصوبات شورا گفت: مهمترین تصمیمات فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی اتخاذ و عملیاتی و اجرا می شود که این خود نشان از جایگاه مهم این شورا دارد.

وی خاطر نشان کرد: این ظرفیت فرهنگی که قرارگاه فرهنگی شهرستان می باشد در ترویج ارزشها و انتقال مفاهیم بسیار موثر است و تصمیم گیری و اجرای برنامه های فرهنگی در ذیل این شورا می تواند نتایج بسیار مهم ی را در پی داشته باشد.

سپس در ادامه هر یک از اعضا درخصوص دستور جلسه نظرات خود را ارائه نمودند و مواردی مورد تصویب قرار گرفت.

روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامیان
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید