نمایش جزییات خبر
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۰۱

نخستین جلسۀ شورای فرهنگ عمومی 1403 برگزار گردید

نخستین جلسۀ شورای فرهنگ عمومی 1403 برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه، نخستین جلسۀ شورای فرهنگی عمومی در سال 1403 با محوریّت عفاف و حجاب برگزار گردید.

نخستین جلسۀ شورای فرهنگی عمومی مراغه روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 در محلّ فرمانداری شهرستان ویژۀ مراغه، با محوریّت عفاف و حجاب برگزار شد.

آیت‌‎اللّه پورمحمّدی، عضو خبرگان رهبری و امام جمعۀ شهرستان مراغه، ضمن اشاره به مسئلۀ حجاب و عفاف و دستاوردهای آن افزود: از منظر تاریخی، بحث حجاب، در دورۀ قبل از اسلام نیز یکی از دغدغۀ مردان و زنان ایرانی بوده است.

وی در ادامه از نقش محسوس نیروی انتظامی و آمران به معروف و ناهیان از منکر در این خصوص یاد کرد و ابراز داشت: در این برهۀ حسّاس، می‌‎بایست از نیروی انتظامی به صورت عملی حمایت شود و در این راستا، هر دستگاه اجرایی باید جهت مساعدت به نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل نموده، نسبت به حجاب کارکنانش ناظر باشد.

امام جمعۀ مراغه در ادامه، ضمن قدردانی از توجّه ویژۀ فرماندار به مسایل فرهنگی افزود: برخی امور فرهنگی مانند حجاب و مقابله با بدحجابی زمان‌‎بر است، لکن مراجع ذیربط باید به وظایف خود عمل نمایند.

دکتر مینویی، نایب‌‎رئیس شورا و فرماندار شهرستان ویژۀ مراغه، نیز ضمن تأکید بر اجرای برنامه‌‎های صیانت از عفاف و حجابافزود: عفاف و حجاب عاملی است بر سلامت و امنیّت فرد در اجتماع.

وی در ادامه بیان داشت: چنانچه تمام دستگاه‌‎های اجرایی به وظایف خودشان در خصوص عفاف و حجاب عمل نمایند، کار نیروهای انتظامی نیز سبک‌‎تر خواهد شد.

در ادامه، اعضای شورای فرهنگ عمومی به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید