نمایش جزییات خبر
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۳۹

نمایشگاه خوشنویسی کاتبان وحی در مراغه

هم‌‎هنگام با برگزاری دومین نشست تخصّصی کاتبان قرآن کریم شمال‌غرب کشور، با حضور دارالکتابه، نمایشگاه خوشنویسی ثلث و نسخ در مراغه برگزار گردید.
نمایشگاه خوشنویسی کاتبان وحی در مراغه

به گزارش روابط عمومی ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه، هم‌‎زمان با برگزاری دومین نشست تخصّصی خطوط نسخ و ثُلث، در منطقۀ شمال غرب کشور، به مناسبت هفتۀ مراغه و به میزبانی مراغه،  نمایشگاه خوشنویسی کاتبان قرآن کریم با حضور اساتید این رشته در نگارخانۀ استاد نیک‌‎خو برگزار شد.

یوسف عبدی، سرپرست ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه، ضمن اعلام این خبر افزود: نمایشگاه خوشنویسی کاتبان قرآن کریم شمال‌غرب کشور روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 در نگارخانۀ استاد نیک‌‎خو برپا شد که از ساعت ۱۷ تا ۱۹ و به مدّت سه روز، آثار نسخ و ثلث این هنرمندان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

احمد ارجمندی، عضو انجمن خوشنوسیان مراغه و دبیر نشست تخصّصی کاتبان قرآنی، ضمن اشاره به استقبال هنرمندان شمال‌‎غرب کشور از این رویداد، افزود: این نشست به برکت حضور استادان شاخص کشور برگزار گردید و تداوم برگزاری این نشست‌ها می‌تواند مراغه را به عنوان یک مرکز فرهنگی و هنری، به‌‎ویژه در عرصۀ کتابت قرآن مطرح نماید.

وی با عنوان «مراغه، یکی قطب‌‎های خوشنویسی کشور» افزود: گذشتۀ درخشان مراغه در عرصۀ خوشنویسی، در صورت تداوم چنین فعّالیّت‌هایی احیا خواهد شد و اعتلای فرهنگی را به ارمغان خواهد آورد.


4135453
14354352
1231
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید