نمایش جزییات خبر
کارشناس اجرایی رویدادهای کتابخوانی استان اصفهان در نشست هم‌اندیشی مطرح کرد:
۱۰ شهریور ۱۴۰۳ ۲۲:۱۷

ضرورت ارائه طرح‌های نوآورانه برای ترویج کتابخوانی نهمین رویداد پایتخت کتاب ایران دراصفهان

آذرمیدخت فرهیخته والا کارشناس اجرایی رویدادهای کتابخوانی استان اصفهان گفت:با در نظر گرفتن پیشینه یک هزار ساله کتاب در اصفهان،لازم است طرح‌های نوآورانه در ترویج کتاب و کتابخوانی ارائه شود.
ضرورت ارائه طرح‌های نوآورانه برای ترویج کتابخوانی نهمین رویداد پایتخت کتاب ایران دراصفهان

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان،آذرمیدخت والا کارشناس اجرایی رویدادهای کتابخوانی استان اصفهان در نشست هم‌اندیشی برای ارائه طرح‌های ترویج کتابخوانی و شرکت در نهمین رویداد پایتخت کتاب ایران گفت:
با در نظر گرفتن پیشینه یک هزار ساله کتاب اصفهان که قابل مقایسه با دیگر شهرهای کشور نیست باید به این نکته مهم تاکید کرد که طرح‌های نوآورانه می‌تواند در ترویج کتاب و کتابخوانی نقش موثری داشته باشد.
اصفهان در طول هشت سال گذشته، هر بار یکی از ۱۰ شهر منتخب برای احراز عنوان پایتختی کتاب ایران بوده است، لیکن خیلی وقت‌ها پیشینه شهرهایی همچون اصفهان، مشهد و کرمان در حوزه کتاب نادیده گرفته می‌شود اما امیدواریم بعد از هشت سال برگزاری رویداد پایتخت کتاب ایران، اصفهان با ارائه طرح‌های مبتکرانه‌اش، این جایگاه را در سال جاری کسب کند.
هر کدام از شهرهای استان اصفهان قابلیت انتخاب بعنوان پایتخت کتاب را دارد اما این امر در گرو حمایت‌ و اهتمام ویژه شخصیت‌های فرهنگی و علمی است که با ارائه طرح‌های خود در این مسیر قرار بگیرند.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پایتخت کتاب ایران حمایت‌های مالی و معنوی و همچنین دوره‌های بازآموزی حوزه ترویج کتابخوانی در نظر می گیرد که این حمایت‌ها برای هر شهری که پایتخت کتاب ایران شود، بسیار کارساز خواهد بود.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید