نمایش جزییات خبر
مدیر شبکه امید مطرح کرد:
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ۰۸:۲۶

نخستین تمرکز دشمن روی گرفتن «امید» از نسل جدید است

مدیر شبکه امید و کودک گفت: دشمن در مواجهه با نسل جدید دقیقا تمرکزش روی گرفتن امید بوده و گرفتن امید از نسل جدید به معنای گرفتن آینده از این کشور است
نخستین تمرکز دشمن روی گرفتن «امید» از نسل جدید است
 
.
محمدصادق باطنی در گفت‌وگو با روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اهمیت شبکه کودک و امید به عنصر امید اجتماعی در برنامه‌سازی گفت: برنامه‌ریزی اول دشمن برای کشورمان روی موضوع امید است و اولین موضوعی که دشمن قصد دارد آن را از نسل جدید بگیرد، امید است. زیرا امید آخرین چیزی است که می‌توان از کسی گرفت. بنابراین طبعا موضوع امید باید محور برنامه‌ریزی‌های ما در شبکه‌های کودک و امید باشد.
وی ادامه داد: دشمن در مواجهه با نسل جدید دقیقا تمرکزش روی گرفتن امید بوده و گرفتن امید از نسل جدید یعنی گرفتن آینده از این کشور است. اصلی‌ترین و مهمترین مسأله ما در شبکه‌های امید و کودک این بوده که نسل جوان را به امید دعوت کنیم و البته نه آنکه مستقیم به آنها بگوییم امید داشته باشید یا امیدوار باشید.
مدیر شبکه‌های امید و کودک تأکید کرد: ما باید باید به نسل جوان، فرصت کار کردن دهیم و برای او رویا بسازیم و برایش قله تعریف کنیم. نیازهای روزش را به درستی و دقیق و به موقع پاسخ دهیم تا در نهایت او را به نقطه امید و امیدواری برسانیم. ما باید او را فعال کنیم نه آنکه صرفا بگوییم که فعال شوید. تلاش مان در این دو شبکه کاملا بر همین اساس است.
وی یادآور شد: ما در شبکه‌های کودک و امید با شبکه‌های تعاملی روبرو هستیم به این معنا که در شش ماه گذشته 17 پویش را در این دو آنتن راه‌اندازی کردیم و در این پویش‌ها به‌صورت مستقیم شاهد نزدیک به 40 میلیون کنش و واکنش توسط مخاطبان بودیم. ما به واسطه این پویش‌ها توانستیم مخاطبان‌مان را در موضوعاتی همچون امیدآفرینی فعال کنیم.
باطنی گفت: ما در دو شبکه کودک و امید تلاش می‌کنیم که صرفا برنامه نسازیم بلکه به واسطه پویش به مخاطبان‌مان بگوییم «نقالی کنید»؛ «شاهنامه بخوانید»؛ «پاسبان زبان فارسی باشید»؛ «درخت بکارید و به طبیعت و محیط زیست‌تان کمک کنید»؛ «تسبیح در دست بگیرید و با خدای خودتان نجوا کنید»؛ «از بزرگترها نقل درستی بشنوید، عمل کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید». تک تک این پویش‌ها برگزار شد و ما روی آنتن تلاش کردیم به واسطه آن امیدواری را در میان کودکان و نوجوانا‌ن‌مان ترویج دهیم.
وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مسأله فرهنگی را موضوعی دانست که نمی‌توان یک شبه برای آن برنامه‌ریزی کرد و در ادامه گفت: در این سال‌ها شاهد آسیب‌های گسترده‌ای در حوزه فرهنگ هستیم. طبعا وجود مجموعه‌ای به نام شورای فرهنگ عمومی می‌تواند جایی برای تحقق ایجاد گفتمان‌هایی در حوزه فرهنگ باشد.
مدیر شبکه امید گفت: شورای فرهنگ عمومی همچون خود ساحت فرهنگ در توجهاتی که باید حاکمیت نسبت به آن‌ می‌داشت، مظلوم واقع شده است. حتما شورای فرهنگ عمومی به عنوان مجموعه بالادستی می‌تواند با ایجاد تمرکزی دقیق تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات بزرگی انجام دهد و ما هم در شبکه‌های کودک و امید بتوانیم نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کنیم و در نهایت شاهد تحقق اهداف در حوزه فرهنگ باشیم.
انتهای پیام
روابط‌عمومی و اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید