نمایش جزییات خبر
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ۱۰:۱۸

برگزاری مراسم تجلیل از تعزیه خوانان نوجوان اهرمی با حضورمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر

مراسم تجلیل از تعزیه خوانان نوجوان اهرمی با حضورمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر شب گذشته در اهرم برگزار شد.
برگزاری مراسم تجلیل از تعزیه خوانان نوجوان اهرمی با حضورمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تنگستان؛ عبدالرحیم افروغ در این مراسم با اشاره به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت و نیز انتقال فرهنگ عاشورایی به نسل جوان گفت: به فضل الهی این جوانان و نوجوانان در مسیر زنده نگه داشتن این فرهنگ عاشورایی و حق طلبی امام حسین(ع) حرکت کرده و به هم نسل های خود هم نشان می دهند که در راه ایشان بوده و  همین که با هنر تعزیه خوانی آنها را به سمت و سوی دستگاه امام حسین(ع) دعوت می کنند موضوع بسیار ارزشمندی است.

محمد صبوحی مسئول هیئت حضرت قاسم (ع) نیز اظهار کرد : برنامه امروز مراسمی بود از تلفیق عزاداری و همچنین مراسم تعزیه خوانی که به صورت نمادین با همت جوانان و نوجوانان به اجرا درآمد. این مراسم در جاهای مختلف شهرستان برگزار شده و امسال نیز توفیقی بود که خداوند به ما عطا نمود تا بار دیگر این مراسم را برگزار کنیم.

حیدری رئیس کانون اصلاح تربیت استان بوشهر گفت: تقدیر و تشکر داریم از هیئت جوانان و نوجوانان حضرت قاسم(ع) شهر اهرم بابت اجرای مطلوبی که در کانون اصلاح تربیت برای نوجوان ها داشتند. گفتنی هست که چنین برنامه هایی برای نوجوانان و جوانان بسیار تاثیر گذار است.

گفتنی است مراسم عزاداری حضرت رقیه(س) همراه با اجرای نمادین تعزیه شهادت حضرت رقیه (س)، از دیگر برنامه هایاجرا شده در این مراسم بود که به همت جوانان و نوجوانان هیئت حضرت قاسم(ع) و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تنگستان برگزار شد و وحید حیدری معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، محمدعلی بهزادی نژاد سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تنگستان و جمعی دیگر از مسئولین این شهرستان از جمله حاضرین در این مراسم بودند..

در پایان از اعضای فعال هیئت جوانان و نوجوانان حضرت قاسم(ع) تجلیل شد و یادبودی از هیئت به آنان اهدا شد.

لازم به ذکر است که اعضا هیات تعزیه خوانی نوجوانان قاسم بن حسن (ع) از دوران کودکی تاکنون اقدام به برگزاری 5 مجلس تعزیه خوانی در اهرم می کنند.

روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تنگستان
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید