هماندیشی تخصصی" رسانه و گردشگری در دوران کرونا" روز دوشنبه 21 مهر ماه از ساعت 10 الی 12 در دفتر مطالعات و برنامهریزی
رسانهها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار میشود. یکی از شاخصهای بسیار مهم در امر توسعه کشورها، فنآوری و استفاده
بهینه از وسایل ارتباط جمعی است. امروزه هیچ صنعتی بدون بهرهگیری از فنآوریهای
ارتباطی قادر به رقابت با دیگران و ادامه حیات نخواهد بود؛ به ویژه صنعت گردشگری که
با وسایل ارتباط جمعی ارتباط بسیار تنگاتنگی دارد. وظیفه رسانه در جامعه امروز، مراقبت
از محیط فرهنگی، ایجاد همبستگی میان اجزای گوناگون جامعه و انتقال میراث یک نسل به
نسلی دیگر است. بنابراین، نقش رسانه در تبلیغ گردشگری و اطلاعرسانی و آگاهی مردم
داخل و خارج کشور از ظرفیتهای گردشگری کشور، بسیار پررنگ و مؤثر است.شیوع ویروس کرونا
بخش گردشگری جهان و ایران را با چالشی اساسی مواجه کرده است معضلی که در حال
پیشرفت و تغییر است . در این نشست که با حضور صاحب نظران این حوزه برگزار میشود، نقش
رسانهها در برون رفت از معضلات صنعت گردشگری بررسی میشود.
محورها مورد بحث این
جلسه عبارتند از:
- راهکارهای رسانهای برای ترویج و توسعه
گردشگری
- نقش رسانههای در افول صنعت گردشگری
- بررسی جایگاه رسانههای اجتماعی در توسعه
گردشگری الکترونیکی
- موانع گردشگری ایران و نقش رسانهها در
قبال آن
سخنرانان:
- دکتر مهرداد فرشیدی،عضو هیات علمی
دانشگاه بینالود مشهد
-دکتر فرید جواهرزاده،رئیس انجمن علمی
طبیعت گردی ایران
- دکتر گیتا علی آبادی، مدیر کل دفتر
مطالعات و برنامهریزی رسانهها