دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۵
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۵۱۷۶
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات

گزارش پژوهشی بررسی صفحه اول روزنامه‌های سراسری در هفته دولت

گزارش پژوهشی بررسی صفحه اول روزنامه‌های سراسری در هفته دولت
(دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰) ۱۳:۳۵

چکیده

سوم تا یازدهم شهریورماه هر سال به نام هفته دولت نام‌گذاری شده است. به سیاق همه ساله به مناسبت اقدامات، خدمات دولت‌ها بزرگداشت‌هایی در این تاریخ برگزار می‌شود. این دست از اقدامات و فعالیت‌های دولت‌ها عموما در روزنامه‌های چاپی اطلاع‌رسانی و بازنمایی می‌شود. رصد این بازنمایی موضوع این گزارش است.

در این گزارش سعی شده است با نگاهی به نیم‌تای بالای صفحه اول روزنامه‌های سراسری در هفته دولت از تاریخ3 الی 11 شهریور بازنمایی هفته دولت در روزنامه‌های منتخب سنجیده شود. لازم به ذکر است مبنای محاسبه تیتر‌های صفحه اول روزنامه‌ها، تاکید روزنامه‌ها به عنوان هفته دولت و ذکر آن در تیتر‌ها بوده است. به عبارت دیگر ذکر مستقیم هفته دولت در تیترهای مطالب مبنای محاسبه است.لازم به ذکر است مطالبی که به مناسبت هفته دولت در روزنامه‌ها چاپ و منتشر شده و در تیتر‌های آنها اشاره به این مناسبت نشده در این بررسی مد نظر قرار نگرفته است. در این گزارش مقایسه‌ای کوتاه بین بازنمایی‌های صورت گرفته هفته دولت در روزنامه‌های مورد بررسی در سال 1399 و 1400 انجام شده است. لازم به ذکر است تنها روزنامه جمهوری اسلامی که سال گذشته بررسی نشده در مورد بقیه روزنامه‌ها این مقایسه صورت گرفته و در پایان عناوین هر روزنامه آمده است.

روزنامه‌های مورد بررسی در این پژوهش عبارتنداز: آرمان‌ملی، دنیای اقتصاد، خراسان، شهروند، کارو کارگر، همشهری، وطن امروز، کیهان، ایران، ابتکار، اطلاعات، جوان، آفتاب‌یزد، اعتماد، سیاست روز، شرق، مردم سالاری، قدس، کسب وکار، رسالت و جام جم.

تعداد بازدید : ۲,۸۰۲
(دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰) ۱۳:۳۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید