هماندیشی تخصصی"
آینده رسانهها در پسا کرونا با نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی " روز چهارشنبه
31 شهریور ماه1400 از ساعت 10 الی 11:30 در دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها
به صورت ویدئو کنفرانس برگزار میشود. جهان امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا با بحرانی
بیسابقه مواجه شده که تمامی بخشهای جامعه را به مخاطره انداخته است و ظاهراً تا سالها
ادامه دارد. با شیوع کرونا ویروس، سبک زندگی مردم و بسیاری از مشاغل تحت تاثیر قرار
گرفت و فضای مجازی محوریت ویژهای پیدا کرد و دورکاری پررنگ تر شد. با تمرکز بر شرایط فعلی، عقلانیت حکم میکند که با تشکیل تیم های کارشناسی
آینده پژوهی، به آینده نسبتا طولانی همراه با کرونا و بعد از کرونا فکر کنیم. در این
میان از آنجا که رسانهها بهواسطه تأثیرگذاری بر رفتارهای اجتماعی و امکان زمینهسازی
برای تسهیلگری و اثربخشی سیاستها نقشی تعیینکننده دارند، بهنظر میرسد برای رسیدن
به تصویری روشنتر از تحولات آتی، بررسی نقش رسانههای جمعی از اهمیت بسزایی
برخوردار است. در این نشست که با حضور متخصصان و صاحب نظران برگزار میشود، این
محورها مورد بحث و بررسی قرار میگیرد:
- نقشه راه رسانههای ایران در دوره پسا
کرونا
- پساکرونا به مثابه فرصت برای ایفای نقش
رسانهها و اعتماد آفرینی در موضوعهای فرهنگی و اجتماعی
-
رویکرد و چالشهای رسانههای ایران در دوره پسا کرونا
سخنرانان:
- جناب آقای محمود مختاریان، مدرس
دانشگاه
- جناب آقای داریوش آرمان، سردبیر روزنامه جهان صنعت
- جناب آقای مسعود ابراهیمی، مدیر مسئول
پایگاه اطلاع رسانی رکنا
- سرکار خانم دکتر گیتا علی آبادی، مدیر
کل دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها