هماندیشی تخصصی" نقش رسانهها در احیای صنعت گردشگری در
دوره پسا کرونا" روز یکشنبه 25 مهر ماه از ساعت 10 الی 11:30
در دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار میشود. شوکاقتصادی
همهگیری ویروس کرونا در همه صنایع و بخشهای مشاهده میشود. در این میان چند صنعت
به دلیل محدودیتهای اعمال شده بر سفرها و ترددهای بینشهری، کشوری و فاصلهگذاری اجتماعی
با زیان بیسابقهای روبرو شدهاند، کاهش ۲۲ درصدی تعداد گردشگران در سه ماهه اول سال
۲۰۲۰ (در مقایسه با سه ماهه مشابه ۲۰۱۹) یکی از اثرات همهگیری ویروس کووید ۱۹ بر روی
صنعت گردشگری بود. پژوهشگران، و متخصصان حوزه گردشگری در ایران معتقدند صنعت گردشگری
ایران برای عبور از بحران کرونا نیازمند یک برنامه منسجم و مبتنی بر طرحهای خلاق و
مبتکرانه است، برنامهای که بتواند علاوه بر پاسخگویی به حجم نیازهای فزاینده پس از
یک دوره محدودیت، توازن عرضه و تقاضا و کنترل کیفیت خدمات را در صنعت گردشگری مدیریت
کند.
آگاهی بخشی، ایجاد انگیزه و تمایل، تشویق به انجام سفر با رویکرد تاثیرگذاری
مثبت، کاهش یا افزایش تقاضا، اهدافی است که رسانهها بایستی دنبال کنند و زمانی فعالیتهای
رسانه دارای اهمیت است و میتوان گفت به درستی انجام شده است که تاثیرگذاری لازم که
همانا انجام یا تکرار سفر توسط گردشگر است انجام شود. . در این نشست که با حضور
متخصصان و پژوهشگران این حوزه برگزار میشود. محورهای زیر مورد بحث و بررسی قرار
میگیرد:
-
راهکارهای رسانهها برای ترویج گردشگری ایران
- بررسی نقش رسانه در آموزش و توسعه
گردشگری
-
بررسی جایگاه رسانههای اجتماعی در توسعه گردشگری
- آشنایی بابرنامه ریزیهای موثر در
توسعه گردشگری
سخنرانان:
- جناب آقای
دکتر قادری، دانشیار و مدیر گروه جهانگردی دانشگاه علامه طباطبایی
- سرکار خانم آتیک
نصیریان، رئیس مرکز نوآوری و هتلداری دانشگاه کیش
- جناب آقای دکتر
مهردادفرشیدی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بینالود
- سرکار خانم
دکتر گیتا علی آبادی، مدیر کل دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها