سه شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۵
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۵۳۱۹
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات

برگزاری هشتمین دور مسابقه بین المللی عکاسی خبری در مسکو

برگزاری هشتمین دور مسابقه بین المللی عکاسی خبری در مسکو
(سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰) ۱۳:۳۵

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مسکو، آژانس اطلاعات بین‌المللی روسیا سگودنیا به عنوان اداره کننده این جشنواره اعلام کرد: «مسابقه عکاسی بین‌المللی آندری استنین یک رویداد سالانه برای فتوژورنالیست‌های جوان با سن بین ۱۸ تا ۳۳ سال است.

عکاسان حرفه ای ۱۸ تا ۳۳ ساله می توانند از طریق سایت روسی ( (http://stenincontest.ru)، انگلیسی (https://stenincontest.com) و چینی (https://cn.stenincontest.com) اثار خود را ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ ( ۹ اسفند ۱۴۰۰)   ارسال کنند. 

در سال ۲۰۲۱ در حدود چهار هزار و ۵۰۰  اثر از ۷۰ کشور در این رقابت شرکت داشتند. این رویداد از زمان شروع در سال ۲۰۱۴ در نقاط مختلف جهان از جمله مسکو، کیبپ‌تاون، مادرید، دهلی نو، سن دوناتو میلانسه، نیویورک، آنکارا، بوینس آیرس و سایر شهرها به نمایش درآمده است.

از ایران، ابراهیم علی‌پور در حال حمل کالا در کوه‌های مرز ایران و عراق»، مقام سوم بخش مجموعه‌عکس «سیاره من»  و سید متین هاشمی آقاجری  مقام دوم بخش مجموعه‌عکس «ورزشی» مسابقه عکاسی آندری استنین ۲۰۲۱ را کسب کردند.

 متصدی مسابقه عکس و مسئول خدمات پروژه های بصری روسیا سگودنیا در مورد راه اندازی مسابقه ۲۰۲۲ گفت:  هر ساله، این مسابقه به خبرنگاران عکاس جوان از سراسر جهان اجازه می دهد تا به ما نشان دهند که چه چیزی باعث تحریک و نگرانی آنها می شود.

مجموعه عکس ها و تک عکس ها را می توان در چهار دسته اخبار برتر، ورزش، سیاره من و «پرتره: یک قهرمان از زمان ما» ارسال کرد. به برترین اثر مسابقه استین جایزه بزرگ  ۷۰۰ هزار روبلی (حدود ۹ هزار و ۴۰۰ دلار) اهدا می شود.

برای مقام های اول، دوم و سوم در هر گروه به ترتیب جوایز ۱۲۵ هزاری روبلی ۱۰۰ هزار  روبلی و ۷۵ هزاری روبلی اهدا خواهد شد. (هر یک دلار حدود ۷۵ روبل است) علاوه بر این آثار برتر در نمایشگاههای معتبر جهانی به نمایش در خواهند آمد.

اندری استنین در ۶ اگوست ۲۰۱۴ در نتیجه اصابت چند گلوله نیروهای امنیتی اوکراین در نزدیکی شهر «اسنیژنوی» درگذشت.

پس از مرگ اندره استنین خبرنگار راسیا سیودنیا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به خاطر شجاعت در انجام وظیفه حرفه ای به این خبرنگار مدال شجاعت اعطا نمود. از سال ۲۰۱۴ «راسیا سیودنیا» مسابقه بین المللی عکارسی خبرنگاری را به نام اندری استنین برگزاری می کند.

برگزاری هشتمین دور مسابقه بین المللی عکاسی خبری در مسکو

به گزارش ریانووستی هفته گذشته نیز ترکییب هیئت داوران هشتمین مسابقه بین المللی عکاسان جوان به یاد آندری استنین اعلام شد. دنیس پاکین، معاون مدیر سرویس عکاسی آسوشیتدپرس (ایالات متحده آمریکا)، ملادن آنتونوف، مدیر عکس فرانس پرس (AFP) در منطقه آسیا و اقیانوسیه (هنگ کنگ)، پیتر بیتزر (آلمان)، عضو شورای گسترده انجمن عکاسی آلمان و گریگوری دوکور، رئیس هیئت تحریریه اطلاعات عکس TASS (روسیه)، کسینیا نیکولسکایا  عکاس روسی-سوئدی، استاد عکاسی در دانشگاه آلمانی قاهره و «آنا ذکریا» بنیانگذار و مدیر عکس مستقل روسی آژانس «سالت ایمیج»   (SALT IMAGES)  از جمله ترکیب هیئت داوران مسابقه عکس خبری سال ۲۰۲۲ در مسکو اعلام شدند.

برگرفته از : ایرنا

الهه اردلانی

 

تعداد بازدید : ۲,۷۷۹
(سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰) ۱۳:۳۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید