پنج شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۰
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۵۵۵۰
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات
در پخش زنده رادیو کتاب از نمایشگاه کتاب عنوان شد:

آثار بزرگان علم ارتباطات و روزنامه‌نگاری در غرفه دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها

آثار بزرگان علم ارتباطات و روزنامه‌نگاری در

غرفه دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها
(پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۲:۵۰

   

رادیو کتاب طی گزارش از سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران به معرفی غرفه دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و کتاب‌های ارزنده و استادان و نویسندگان نامی این دفتر در حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری پرداخت.

به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، علیرضا سلاجقه، کارشناس کتاب و جامعه‌شناس، صبح امروز در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران طی گفت و گو با رادیو کتاب گفت: نام دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها تداعی کننده نام بزرگان علم ارتباطات در ایران است.

وی ضمن معرفی غرفه انتشارات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و جدیدترین کتاب‌های این دفتر گفت: نام دفتر مطالعات تداعی‌کننده نام بزرگان و اندیشمندان علم ارتباطات در ایران است. بزرگانی چون مرحوم دکتر معتمدنژاد که بسیاری از آثار ارزشمند او از سوی این دفتر منتشر شده است و از او به عنوان پدر علم ارتباطات در ایران نام برده می‌شود. کتاب خبر دکتر یونس شکرخواه نیز یکی دیگر از کتاب‌هایی است که از سوی این دفتر منتشر شده و بارها با ویراست  جدید مورد تجدید چاپ قرار گرفته است. کتاب روش‌های مصاحبه خبری دکتر محسنیان راد، کتاب فتوژورنالیسم آقای عباسی که در آن با عکاسان مطرح جهان مصاحبه شده است. هم‌چنین کتاب مخاطب‌شناسی، ترجمه دکتر منتظرقائم، یکی دیگر از آثار مرجع و منبع ارزشمندی است که از سوی این دفتر منتشر شده است. کتاب نتنوگرافی نیز از جدیدترین کتاب‌های چاپ شده دفتر به‌شمار می‌رود.

این کارشناس کتاب تأکید کرد: اصولا علم ارتباطات، روابط‌عمومی، و روزنامه‌نگاری در ایران به انحاء مختلف مدیون این ناشر هستند. بخصوص با تلاش‌های پیگیر و مستمر مدیر کل این دفتر جناب آقای دکتر آقاسی شاهد اقدامات ارزنده‌ و گسترده‌ای در این حوزه هستیم و همچنین زحمات بی‌دریغ کارشناسان دفتر از جمله خانم یونسی‌خواه،مدیر انتشارات ، که من شاهد بوده‌ام ایشان با چه دقت و وسواسی کتاب‌ها را انتخاب می‌کنند.

وی تصریح کرد: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها یکی از ناشران دولتی است که از تسهیلات بسیار کمی برخوردار است، اما همیشه خوب عمل کرده و همواره در این حوزه موفق بوده است. من توصیه می‌کنم عموم علاقه‌مندان به حوزه ارتباطات برای بهره‌مندی از منابع جدید و ارزنده این دفتر به غرفه انتشارات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها واقع در سالن شبستان مصلی امام خمینی(ره)، ردیف 26، غرفه 18 مراجعه کنند. 

گفتنی است: رادیو کتاب در ایام برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نمایشگاه کتاب تهران همه روزه از ساعت 10 تا 12 روی موج FM  ردیف 9505 به صورت زنده پخش می‌شود.

خبر از:لیلا نوری میاندوآب

تعداد بازدید : ۳,۶۲۴
(پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۲:۵۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید