نمایش جزییات خبر
با هدف ارتقای سواد فضای مجازی؛
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ۱۱:۲۹

فصلنامه «مطالعات سواد فضای مجازی و فناوری‌های نوین» منتشر می‌شود

رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ارتقای سواد فضای مجازی مردم، یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی است و در این راستا فصلنامه تخصصی با عنوان «مطالعات سواد فضای مجازی و فناوری های نوین» را در دست انتشار داریم.
فصلنامه «مطالعات سواد فضای مجازی و فناوری‌های نوین» منتشر می‌شود

 

سعید ابوالقاسم درباره اهمیت توجه به سواد فضای مجازی مردم جامعه گفت: مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در سال های اخیر بعد از برگزاری پنج دوره همایش سواد فضای مجازی و سه نشست فعالان فضای مجازی جایگاه محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در مبحث سواد فضای مجازی کشور، تثبیت کرده است.

وی افزود: در ادامه این فعالیت‌ها مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی اقدام به راه اندازی فصلنامه علمی-تخصصی با عنوان «مطالعات سواد فضای مجازی و فناوری های نوین» کرده است. این فصلنامه به صاحب امتیازی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی منتشر می‌شود.

رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هدف از انتشار این فصلنامه را ارتباط با جامعه نخبگانی و دانشگاهی کشور دانست که منجر به ارتقاء جایگاه علمی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی شده و به تبع آن باعث ارتقاء سواد فضای مجازی در جامعه خواهد شد.

پورابوالقاسم از جمله ضرورت‌ها برای شکل‌دهی این فصلنامه را فراهم کردن زمینه‌های گسترش دانش سواد فضای مجازی منطبق با نگرش‌های تبین‌کننده گفتمان علمی دانست و تاکید کرد: از طریق انتشار آخرین یافته‌های پژوهشی، تحلیل جدیدترین نظریه‌ها و معرفی آخرین نظر و پژوهش‌های منتشر شده، عموم مردم نیز در جریان این یافته‌ها جدید از طریق فصلنامه قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: محورهای اصلی این فصلنامه در سه موضوع کلی سواد فضای مجازی، فناوری های نوین در عصر دیجیتال و حکمرانی فرهنگ تدوین شده است.

رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چشم انداز ما برای فصلنامه این است که زمینه رشد استعدادها در زمینه‌های مختلف و کمک به ایجاد شرایط ارتقاء دانش آموختگان حوزه فضای مجازی و فناوری های نوین و همچنین ایجاد ارتباط میان متخصصان و پژوهشگران ایرانی و بین‌المللی فراهم شود.

پورابوالقاسم ادامه داد: همچنین از دیگر ره‌آوردهای انتشار این فصلنامه ایجاد بستر و زمینه ای مناسب برای ارتباط علمی و تبادل افکار میان پژوهشگران، اساتید دانشگاهی و دانشجویان و شناخت و معرفی آرا، نظرات، اختراعات، و خلاقیت های علمی و ... در دو سطح ملی و بین المللی است.

ایرنا
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید