نمایش جزییات خبر
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ۱۳:۳۲

جلسه هماهنگی نخستین جشنواره فرهنگی وهنری و دانش بنیان " فردخت " برگزار شد

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی گفت : فرهنگ ، تمدن و تنوع پوشش در اقوام گیلان که دارای اصالت و شخصیت خاص هر منطقه است مسئولیت ما را در نگاه ویژه تر به مقوله مد و لباس بیشتر میکند
جلسه هماهنگی نخستین جشنواره فرهنگی وهنری و دانش بنیان " فردخت " برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، جلسه هماهنگی نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری و دانش بنیان "فردخت" در روز یکشنبه 11 شهریور 1403 در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان برگزار شد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به نقش و جایگاه حجاب و عفاف گفت : حجاب در آیین ما یک تاج است که با افتخار بر سر دختران مسلمان گذاشته می شود . وی با اشاره به وجود حجاب در همه ادیان الهی گفت : نقش حجاب در همه ادیان الهی پر رنگ است و بسیاری از ادیان در مناسک دینی خود حجاب را رعایت می نمایند ولی برخی  فرقه ها و مذاهب با انکار آن تلاش میکنند تا نقش جدیدی برای تفکر خود ایجاد نمایند .

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اهمیت حجاب در تاریخ ایران گفت : در جمهوری اسلامی حجاب دارای اهمیت ویژه و تکریم کننده جایگاه رفیع بانوان است .

طاهری تصریح کرد : ما در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان وظایف پررنگ و مشخصی در حوزه عفاف و حجاب و مد و لباس داریم و تلاش ویژه ای درخصوص اثر بخشی این وظایف در حال اجراست . وی با تاکید بر لزوم  پژوهش بیشتر در زمینه  پوشش اقوام گیلانی گفت : فرهنگ ، تمدن و تنوع پوشش در اقوام گیلان که دارای اصالت و شخصیت خاص هر منطقه است مسئولیت ما را در نگاه ویژه تر به مقوله مد و لباس بیشتر میکند .

 وی افزود : از طرح حهایی که در حوزه مد و لباس و عفاف حجاب باشد استقبال و حمایت میکنیم ولی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد های زیر مجموعه ما در این حوزه وظیفه پژوهش ، طراحی و ارائه الگو دراین خصوص را دارد و ما از دستگاه های متولی تولید ، انتظار همکاری و همراهی بیشتر در زمینه صنعتی سازی این طرح ها را داریم .

گفتنی است این جشنواره بر پایه مد و لباس ایرانی اسلامی با رویکرد جریان ‌سازی در حوزه مد و لباس مطابق با گفتمان انقلاب اسلامی است که رقابت در سه سطح ویژندها و تولیدی‌ها ، آزاد ، دانشجویی و دانش‌آموزی صورت می گیرد و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا روز سه شنبه 20 شهریور ماه 1403 به دبیرخانه جشنواره استانی فرهنگی هنری و دانش بنیان " فردخت " ارسال نمایند .

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید