نمایش جزییات خبر
آیت‌الله مروی:
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ۱۵:۲۷

قیام امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بود

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم در مراسم سوگواری دهه آخر ماه صفر که به میزبانی رایزنی فرهنگی ایران در تایلند برگزار شد، با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بود اظهار داشت: امام حسین(ع) با قیام خود در برابر یزید، جهان را با معنای حقیقی آزادی، عدالت و کرامت انسانی آشنا کرد.
قیام امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بود

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت فرارسیدن دهه آخر ماه صفر، مراسم سوگواری رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت و حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) با حضور سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان و اعضای سفارت و تعدادی از مقامات مذهبی همراه با سخنرانی آیت‌الله مروی، عضو شورای عالی حوزه علمیه قم و میثم مطیعی، مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در حسینیه ولایت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند برگزار شد.

آیت‌الله مروی در این مراسم بر ارزش‌های معنوی این ایام تأکید کرد و به تأثیرات عمیق معنوی اربعین و عاشورا بر زندگی شیعیان اشاره داشت و افزود: این مراسم نه تنها یادآور مصیبت‌های اهل بیت(ع) است، بلکه فرصتی برای بازنگری در اصول اخلاقی و معنوی شیعیان و پیوند آنها با آرمان‌های امام حسین(ع) خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم با تأکید بر اهمیت توجه به پیام‌های عاشورا و اربعین در مواجهه با چالش‌های امروزی، به ویژگی‌های شخصیتی امام حسین (ع) و یاران ایشان اشاره کرد و از حاضران خواست که با الهام از این شخصیت‌ها، در برابر ظلم و بی‌عدالتی ایستادگی کنند.

وی توضیح داد: امام حسین(ع) با قیام خود در برابر یزید، جهان را با معنای حقیقی آزادی، عدالت و کرامت انسانی آشنا کرد. باید عشق و محبت به اهل بیت(ع) در زندگی ما تجلی یابد.

آیت‌الله مروی تأکید کرد که هدف امام حسین(ع) از قیام، تنها مبارزه با ظلم یزید نبود، بلکه او قصد داشت که حقیقت را از دروغ‌ها جدا کند و انسان‌ها را به سوی مسیر درست هدایت کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم  با اشاره به سخنان امام حسین(ع) در روز عاشورا، اظهار داشت: امام حسین(ع) بارها بر این موضوع تأکید کردند که قیام ایشان، برای اصلاح امت جدش پیامبر(ص) است و می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر را احیا کند.

تأکید بر حفظ و انتقال پیام عاشورا به نسل‌های آینده

وی همچنین به نقش مهم زیارت اربعین در تقویت پیوندهای معنوی و اجتماعی میان شیعیان اشاره داشت و افزود: زیارت اربعین نمادی از وحدت و همبستگی شیعیان در سراسر جهان است و نشان می‌دهد که عشق به امام حسین(ع) مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و دل‌ها را به هم پیوند داده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنرانی خود، بر اهمیت حفظ و انتقال پیام عاشورا به نسل‌های آینده تأکید کرد و جایگاه ویژه خانواده امام حسین(ع) در واقعه کربلا را یادآور شد.

در ادامه، میثم مطیعی، مداح برجسته کشورمان با اجرای مرثیه سرایی تأثیرگذار خود به فضای معنوی مراسم افزود و توجه حاضران را به خود جلب کرد. وی به بیان مصائب اهل بیت(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) پرداخت. اشعار او حول محور مصائب کربلا، ایثار و فداکاری‌های امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) بود.

انتهای پیام/

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید