نمایش جزییات خبر
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ۱۶:۴۱

آثار عکاسان و فیلم‌سازان چهارمحال و بختیاری به جشنواره آسمان در مهاباد راه یافت

مدیر انجمن سینمای جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌یابی چهار اثر ساخته هنرمندان فیلم‌ساز استان به نخستین جشنواره روباز فیلم، فیلم‌نامه و عکس «آسمان» مهاباد گفت: آثار یکی از عکاسان استان هم در بخش عکس این جشنواره حضور دارد.
آثار عکاسان و فیلم‌سازان چهارمحال و بختیاری به جشنواره آسمان در مهاباد راه یافت

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، ناصر قائدی افزود: نخستین جشنواره روباز فیلم، فیلم‌نامه و عکس «آسمان» مهاباد با رویکرد هنری و گردشگری پذیرای آثار هنرمندان 11 استان حوزه زاگرس است که در بخش فیلم این جشنواره هنری 57 اثر توانسته است با نظر موافق داوران به مرحله نهایی این رویداد راه یابد.

 وی با بیان اینکه مستند «زری» ساخته آرمان قلی پور در جمع آثار پذیرفته شده بخش فیلم‌های مستند جشنواره آسمان قرار دارد، تصریح کرد: اثر پویانمایی خدیجه مظلوم شهرکی دیگر هنرمند فیلم‌ساز استان هم با نام «همه می‌خواهند به بهار برسند» در مرحله نهایی این جشنواره برای کسب عنوان برتر به نمایش در می‌آید.

قائدی یادآور شد: در میان فیلم‌های داستانی پذیرفته شده در جشنواره آسمان نیز فیلم‌های «مَحرم» ساخته مجید صابریان بروجنی و «عرفان» ساخته بهنام باقری به نام استان به ثبت رسیده است.

وی همچنین به پذیرش آثار احمد تاجی هنرمند عکاس استان در جشنواره روباز فیلم، فیلم‌نامه و عکس «آسمان» اشاره کرد و گفت: در این بخش از جشنواره 67 عکس در 2 بخش آزاد با رویکرد مردم‌نگاری و نوعی نگاه به مرحله نهایی راه یافته است که چهار عکس متعلق به تاجی است.

مدیر انجمن سینمای جوانان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: داوری آثار در بخش فیلم جشنواره آسمان را احمد الستی، احمدرضا ضابطی جهرمی و سیف‌الله صمدیان بر عهده دارند و در بخش عکس هم آثار 42 عکاس راه یافته به مرحله نهایی را جمشید فرجوند، مجید سعیدی و مهرداد اسکویی مورد داوری قرار خواهند داد.

گفتنی است، نخستین دوره جشنواره فیلم، فیلم‌نامه و عکس «آسمان» به دبیری ابراهیم سعیدی، روزهای ۱۸ تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ هم‌زمان با روز ملی سینما در محل پلازای میدان منگوران و مجموعه حوض‌خانه رستم بیگ شهر مهاباد به صورت روباز برگزار خواهد شد.

 

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید