نمایش جزییات خبر
۷ آبان ۱۴۰۳ ۱۱:۲۹

امنیت با دیپلماسی فرهنگی؛ «تلاش می‌کنیم مرز ایران و پاکستان برای تجارت امن شود»

وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی با حضور در ساختمان مرکزی شبکه تلویزیونی وش نیوز پاکستان، با مدیران و برنامه سازان این شبکه دیدار کرد.
امنیت با دیپلماسی فرهنگی؛ «تلاش می‌کنیم مرز ایران و پاکستان برای تجارت امن شود»

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این دیدار سعید طالبی‌نیا از بخش‌های برنامه سازی، دبیر خبر و پخش وش نیوز بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های کارکنان، خبرنگاران و هنرمندان این شبکه پرمخاطب قرار گرفت.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم، جلسه تبادل نظر در خصوص برقراری روابط شبکه تلویزیونی وش نیوز با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایر مراکز هنری و فیلم و سریال‌سازی ایرانی بحث و تبادل نظر شد.

خانم زباد انور مدیر شبکه وش نیوز در سخنانی، اظهار داشت: ما از حضور شما در این شبکه بسیار خوشحال هستیم چون ایران را وطن خودمان می‌دانیم و بسیار دوست اش داریم.

وی افزود: فرهنگ و هنر ایران‌زمین در جهان بی‌نظیر است و زبان فارسی یک زبان صلح آمیز و دارای آهنگی زیباست.

مدیر شبکه وش نیوز تأکید کرد: ما خواستار آن هستیم که فیلم و سریال‌های ایرانی در اختیار شبکه ما قرار گیرد و ما آنها را برای مخاطبان خود پخش کنیم.

زباد انور خاطرنشان کرد: شبکه تلویزیونی وش نیوز در پاکستان، جنوب شرق ایران و در بستر ماهواره‌ای دارای مخاطبان میلیونی است و اولین، پرمخاطب ترین و تأثیرگذارترین شبکه بلوچ زبان پاکستان است.

وی همچنین، با اشاره به رفتارهای تروریستی برخی افراد ناآگاه یا مزدور در مرزهای ایران و پاکستان گفت: ما در شبکه وش نیوز تلاش می‌کنیم تا به مردم بلوچ آگاهی و فرهنگ صلح یاد بدهیم. ما در پی آن هستیم که مرز ایران و پاکستان به مرز کاملا امن برای تجارت و بازرگانی تبدیل شود تا مردم بلوچ در دو کشور از امنیت موجود در آن سود ببرند و از کارهای خلاف فرهنگ اصیل و انسان دوستانه بلوچی دوری کنند.

مدیر شبکه وش نیوز در پایان سخنانش، خواستار شد تا مسئول خانه فرهنگ ایران در این زمینه شبکه تلویزیونی وش نیوز را یاری کند و ارتباطات هنری و فرهنگی با مراکز هنری ایرانی برای وش نیوز را فراهم کند.

در ادامه، طالبی نیا گفت: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی آمادگی همه نوع تسهیل‌گری برای شبکه وش نیوز جهت ارتباط گیری با مجامع هنری ایرانی را دارد و در این رابطه اقدام عملی انجام خواهد داد.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص مجموعه تولید شده توسط اداره کل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شامل صدها تیزر معرفی فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و تحویل لینک‌های آن به مدیر وش نیوز گفت: در ایران، شرکت‌های فیلم و سریال‌سازی بزرگ و حرفه‌ای وجود دارند که ما می‌توانیم شما را مستقیما به آن مجموعه‌ها وصل کنیم تا خودتان با هم ارتباطات هنری و فرهنگی و رسانه‌ای برقرار کنید.

وابسته فرهنگی کشورمان از مدیر شبکه تلویزیونی وش نیوز دعوت کرد تا در سفری گروهی، هنرمندان رسانه پاکستان به ایران سفر کنند و در رویداد «از ایران بگو» مشارکت داشته باشند.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید