نمایش جزییات خبر
به مناسبت هفته پدافند در لاهیجان برگزار شد:
۷ آبان ۱۴۰۳ ۱۳:۳۶

نشست تخصصی مدیر خانه مطبوعات با اصحاب رسانه

به مناسبت هفته پدافند نشست تخصصی با حضور مدیر خانه مطبوعات با اصحاب رسانه با موضوع شفاف سازی کارکردهای پدافند غیر عامل در لاهیجان برگزار شد.
نشست تخصصی مدیر خانه مطبوعات با اصحاب رسانه

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ؛ به مناسبت هفته پدافند نشست تخصصی با حضور علی علی پور نیاول مدیر خانه مطبوعات با موضوع شفاف سازی کارکردهای پدافند غیر عامل با اصحاب رسانه در روز دوشنبه 7 آبان 1403 در سالن اداره برگزار شد.

در این نشست علی پور در خصوص پدافند عامل و غیر عامل گفت: در پدافند عامل نقش دستگاه ها و تجهیزات نظامی پر رنگ است اما در پدافند غیر عامل موضوع تجهیزات نظامی مطرح نیست بلکه هر اقدامی که موجب کاهش اسیبهای اجتماعی شود مورد توجه است. در ادامه مطالب مبسوطی در حوزه چالشهای فعالیت در فضای مجازی مطرح شد.

در همین راستا ابراهیم رامین فر رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به همراه علی پور مدیر خانه مطبوعات در جمع دانش اموزان مدرسه پسرانه پورخصالیان لاهیجان حاضر شدند و در حوزه چگونگی استفاده از فضای مجازی آگاه سازی کردند.

مسئول خانه مطبوعات با اشاره به نقش دانش اموزان در سرنوشت کشور خاطر نشان کرد: اینده کشور در دستان شما خواهد بود اما شما در عصری زندگی می کنید که اسیبهای اجتماعی فراوانی همه را تهدید می کند . انچه شما باید دنبال کنید سواد رسانه ای می باشد به طور عامی معنی آن این است که شما بتوانید خبر دورغ و راست را تشخیص دهید . اینترنت برای بشریت یک فرصت است اما اگر نحوه ی استفاده از آن را بلد نباشیم یک تهدید به حساب می آید . علی پور با اشاره به این مطلب که ایران تاریخ و فرهنگ غنی دارد افزود:در پدافند غیر عامل یکی از مسائلی که توسط دشمنان مورد توجه قرار می گیرد این است که فرهنگ کشور را نظاره کنند و آسیبهای فراوانی به آن وارد کنند . می شود بهترین و مدرترین تجهیزات را از کشورهای دنیا خریداری کرد اما اگر فرهنگ استفاده از ان را بلد نباشیم هیچ فایده ای ندارد . در پدافند غیر عامل موضوعات مختلفی بررسی می شود اما مهمترین مسئله سواد رسانه ای و تشخیص سره از ناسره است .

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید