نمایش جزییات خبر
مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی:
۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۳۱

ایستادگی وزیر فرهنگ، موجب شد تا پنجره ونیز به روی هنرمندانی ایرانی بسته نماند

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی کشور در برنامه باز نمایش آثار هنرمندان ایران در شصتمین دوسالانه ونیز، در موزه‌ هنرهای معاصر بیان داشت: اگر با پشتیبانی و حمایت وزیر فرهنگ موفق به شرکت در این دوره از رویداد ونیز نمی‌شدیم، احتملا پنجره شرکت ایران در این رویداد بسته می‌ماند.
ایستادگی وزیر فرهنگ، موجب شد تا پنجره ونیز به روی هنرمندانی ایرانی بسته نماند

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی زاده رویداد ونیز  را محفلی برای حضور هنرمندان‌، هنر پژوهش هان و هنر دوستان دانست و بیان داشت: این رویداد پس از 128 سال برپایی و پیشروی در عرصه هنرهای تجسمی، جریان هنری دنیا را در این حوزه، مشخص می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به به پا خاستن دانشجویان از دانشگاه های ایالات‌متحده تا اروپا و مردم نقاط مختلف سراسر دنیا برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین، اظهار داشت:  تنها حوزه‌ای که تمام قد برای فلسطین ایستاد و تنها هنرمندانی که  آثار هنری خودشان را برای این آرمان بلند انسانی اهدا کردند، غرفه رسمی جمهوری اسلامی ایران در ونیز بود.

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی تصریح کرد: برای اینکه علاقمندان، متولیان و هنردوستان فرصت بازدید از این روایت منسجم را داشته باشند، در موزه‌ هنرهای معاصر تهران، نگارخانه شماره شش،  این آثار به نمایش در آمده است .

وی در ادامه بیان داشت: اگر با پشتیبانی و حمایت  وزیر فرهنگ موفق به شرکت در این دوره از رویداد ونیز نمی‌شدیم، احتملا پنجره شرکت ایران در این رویداد بسته می‌ماند.

خراسانی زاده با اشاره به اینکه در دولت‌های قبل بر اساس بدهی‌های موجود و عدم وجود بودجه در این رویداد شرکت نشده بود، تصریح کرد: در حال حاضر ما نیز تاکنون هزینه‌های فجر را پرداخت نکرده‌ایم و با این تفاوت که هزینه ها نسبت به بیست سال پیش افزایش نیز داشته است.

وی در ادامه بیان داشت: حضور ما یک امر غیر ممکن بود، با ایستادگی و حمایت همه جانبه وزیر فرهنگ و همراهی نیروهای بخش هنری از لحاظ انتخاب درست  مضمون، توانستیم در این رویداد شرکت کنیم.

وی با اشاره به استقبال چندهزار نفری از غرفه جمهوری اسلامی، اظهار داشت: این موضوع گویای این است که مردم تشنه‌ی این آثار هستند آثاری که از لحاظ تکنیک، مضمون و چیدمان در اوج باشند.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید