نمایش جزییات خبر
نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران با شعار؛
۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۳۶

نشاط خانوادگی با بازی ایرانی

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در نشستی مشترک با بنیاد ملی بازی های رایانه ای با موضوع نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران با شعار "نشاط خانوادگی با بازی ایرانی"، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
نشاط خانوادگی با بازی ایرانی
 به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ تفاهم نامه همکاری میان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران در استان تهران به امضا رسید.
در این نشست که با حضور علیرضا فراهانی سرپرست معاونت بهبود کسب و کار و تولیدات محتوایی بنیاد و مهدیه حسنی معاون هنری و سینمایی برگزار شده بود بر اجرای دقیق مفاد تفاهم نامه فی مابین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای  برگزاری  برنامه های فرهنگی و هنری  تاکید شد.
فراهانی سرپرست معاونت بهبود کسب و کار و تولیدات محتوایی بنیاد در این جلسه با ارائه توضیحاتی در خصوص معرفی و تاریخچه بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت:  در پیمایش سال ۱۴۰۱ مشخص شد که ۳۴ میلیون گیمر در کشور وجود دارد که این رقم در استان‌های مختلف متفاوت است. به منظور تأثیرگذاری بر فرهنگ عمومی جامعه به ویژه گیمرها رویداد نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران تعریف شد.
وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون رویداد نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران در هشت دوره برگزار شده است که در ۶ دوره آن یعنی تا پیش از سال ۱۴۰۱ در تهران متمرکز بود اما از سال ۱۴۰۱ به بعد در استان ها برگزار شد، ادامه داد: نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران با رویکرد خانواده محور در حال برگزاری است و می کوشیم در سطوح مختلف جامعه آن را برگزار کنیم. همچنین در یک ماهه گذشته در گروه های پنج نفره در ۳۳ استان حضور یافتیم تا در قالب جلسات مختلف مقدمات مسابقه را فراهم کنیم.

 عکس خبر خانم حسنی1

در ادامه رضا احمدی دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران گفت: ما امسال به نسبت سال‌های گذشته تغییراتی در برگزاری مسابقات داشتیم. مسابقات را به صورت حضوری و برخط برگزار خواهیم کرد. در نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران رویکردمان خانواده محور است و علاوه بر فیفا، بازی کوییز را خواهیم داشت تا والدین به همراه فرزندان شان در این مسابقات ثبت نام کنند.
دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران درباره زمان برگزاری مسابقات بیان کرد: زمان ثبت‌نام مسابقه از ۱۹ خرداد آغاز شده است و تا 13 مرداد برای تمام استان ها و تا 15 شهریور برای استان تهران ادامه دارد، همچنین از ۱۴ تا ۲۴ مرداد مسابقات به صورت حضوری در استان ها برگزار می شود و نفرات برتر فیفا و کوییز در ایام میان 16 تا 19 شهریور در شهر تهران و در قالب مسابقه قهرمان قهرمانان به رقابت با یکدیگر می پردازند. 
دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران، گفت: امسال شعار فرهنگی «نشاط خانوادگی با بازی ایرانی» را برای نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران در نظر گرفته و سعی داریم در مسابقات حضوری، اتفاقات خوبی را رقم بزنیم که خانواده در محیطی شاد با یکدیگر به رقابت بپردازند.
سرپرست مدیریت بهبود کسب و کار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اظهار کرد: پلتفرمی به نام baazico.ir در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای توسعه داده‌ایم که ثبت‌نام در مسابقات نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران هم از طریق این فضا انجام می‌شود. در این پلتفرم رتبه‌بندی بازیکنان را انجام می‌دهیم که می‌توانند رتبه خود را مشاهده کنند.
مهدیه حسنی معاون هنری و سینمایی نیز ضمن خرسندی از این اتفاق ارزنده به  مسئله امید اجتماعی، جامعه مخاطب نوجوان و جوان  و سرمایه آینده کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد: امید به آینده در میان جوانان آینده بهتری را برای کشور رقم خواهد زد و  تلاش ما بر این است که در مسابقات استانی با استفاده از ظرفیت های ادارات شهرستانی و پتانسیل های فرهنگی و هنری استان، همکاری سازنده تری را نسبت به سال های گذشته با بنیاد داشته باشیم.
 
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید