نمایش جزییات خبر
وزیر فرهنگ:
۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۰۵

ارایه مظلومیت غزه کار اصلی ما در دو سالانه ونیز است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز شنبه (۶ مرداد) با حضور در موزه هنرهای معاصر از نمایشگاه «نقشی بر سنگ» بازدید کرد.
ارایه مظلومیت غزه کار اصلی ما در دو سالانه ونیز است

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه بازدید از نمایشگاه نقشی بر سنگ در جمع خبرنگاران گفت: رهایی قدس جزو آرمان های مردم است و به همین دلیل در آثار هنرمندان برجسته ایرانی در کشورهای مختلف اعم از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی موضوع فلسطین مورد توجه بوده است.

وی افزود: اتفاقات اخیر تحول بسیار مهمی بود؛ در دوره ای که شعارهای حقوق بشری غربی ها گوش فلک را کر کرده و کافی است اتفاقی شبهه ناک در یکی از کشورها رخ دهد تا ارتش های رسانه های آنها حمله کند و کشورهای حوزه مقاومت را مورد هجمه قرار دهند اما اینبار شاهد هستیم نزدیک به چهل هزار نفر از زنان و کودکان به بدترین شکل به شهادت می رسند ولی به اندازه کافی بازتاب نداشته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: هنرمندان در این عرصه هم وارد شدند. در این دوره در حوزه هنرهای معاصر چندین کار خوب را داشتیم که این نمایشگاه آخرین نمونه از این اقدامات است.

اسماعیلی تاکید کرد: در دو سالانه ونیز کار اصلی ما ارایه مظلومیت غزه و فلسطین با زبان هنرهای تجسمی است و در همین راستا نزدیک به سه ماه در ونیز غرفه ما در معرض بازدید قرار گرفته است.

وزیر فرهنگ گفت: به قدری فضای ضد صهیونیستی شدت گرفت که صهیونسیت ها جرات نکردند غرفه خود را برپا کنند و این نشان می دهد هنرمندان توانستند کار خود را به خوبی انجام دهند.

وی افزود: از همکارانم که این نمایشگاه را برپا کردند تشکر می کنم چراکه بخشی از تاریخ هنر ضد صهیونیسم را روایت می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: آثار هنرمندان شهیر ما به نمایش گذاشته شده است و انشاالله اهالی فرهنگ و هنر این آثار را از نزدیک ببینند و باعث شعله‌ورتر شدن حرکت مقاومت در حوزه فرهنگ و هنر در برابر هجمه صهیونسیت ها شوند.

وی افزود: حتما آثار هنری محدوده زمان و مکان را در می نوردد و برای همه نسل ها پیام آور خواهد بود.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه دوره مشعشعی را در تعاملات میان نهادی شاهد بودیم، افزود: در دوره ای که در دولت شهید رئیسی بودیم یکی از ویژگی ها آن این بود که نهادهای دولتی و غیر دولتی در کنار هم قرار گرفتند و حوزه هنری هم چنین ویژگی ای داشت و باید از دوستانمان در حوزه هنری تشکر کنیم.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید