نمایش جزییات خبر
وزیر فرهنگ:
۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۰۱

رئیس‌جمهور شهید در همه سفرها بخش عمده‌ای از سخنان خود را به کودکان و مردم غزه اختصاص می‌داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز شنبه (۶ مرداد) با حضور در موزه هنرهای معاصر از نمایشگاه «نقشی بر سنگ» بازدید و «باز نمایش آثار هنرمندان ایران در شصتمین دوسالانه ونیز» را افتتاح کرد.
رئیس‌جمهور شهید در همه سفرها بخش عمده‌ای از سخنان خود را به کودکان و مردم غزه اختصاص می‌داد
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ در این مراسم گفت: قصه غزه به غصه‌ای عمومی تبدیل شده است و جهان غرب که همیشه آماده بهانه گیری حقوق بشری از کشورهای مختلف است در مقابل این تراژدی در خواب عمیقی به سر می‌برد.

وی افزود: قصاب ددمنش و خون آشامی را به کنگره آمریکا دعوت و او را ایستاده تشویق می کنند؛ این ننگی برای غرب است که با هیچ چیزی پاک نمی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: قصابی که چهل هزار کودک، زن و جوان و بی‌گناهان را سلاخی کرده را دعوت و برای او فرش قرمز پهن می کنند، باید بر این مصیبت و وجدان های به خواب رفته جهان استعماری گریه کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: هنر متعهد در کلام امام راحل هنری است که این مسایل را فریاد بزند؛ خوشحال هستم در آخرین روزهای دولت شهید رییسی به مسأله غزه پرداختیم و در هیچ سفر داخلی و خارجی همراه رئیس‌جمهور شهید نبودیم مگر اینکه بخش عمده ای از سخنانش را به کودکان و مردم غزه اختصاص دهد؛ جای شهیدمان خالی است و یادشان برای همیشه به ثبت رسیده است.

وزیر فرهنگ گفت: در اولین ماه های آغاز به کار دولت، رئیس جمهور نخستین جایی که در محفل و مکانی هنری حضور پیدا کردند در موزه هنرهای معاصر بود و با اصحاب این حوزه به گفت و گو نشستند آن هم در ایام سخت کرونا که برگزاری جلسات هم تحت تدابیر شدید بهداشتی صورت می‌گرفت.

وی افزود: گام های مهمی را در حوزه هنرهای تجسمی برداشتیم آخرین آن جشنواره فجر هنر معماری انقلاب اسلامی است که سند آن نیز ابلاغ شد از طرفی باید در نظر بگیریم دوره آینده دوسالانه ونیز هم به معماری اختصاص یافته است.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: باید تلاش کنیم با زبان هنر این مظلومیت را به گوش عالمیان برسانیم بعد از گذشت سالیان دراز زمانی که آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه بیروت را که می بینم علاقه مندی نسبت به موضوع فلسطین در وجود ما شکفته می شود چراکه آثار هنری محدود به زمان و مکان نیست و ماندگارند.
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید