نمایش جزییات خبر
۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۵۲

بسترسازی تولید کتاب مناسب برای کودک و نوجوان باید مورد توجه قرار گیرد

در نشست هم اندیشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و سرپرست انتشارات به نشر بر ایجاد زمینه تولید کتاب مناسب برای نسل جوان با خلق ایده های جذاب تأکید شد و چاپ کتاب قصه های قرآنی از آثار جشنواره قرآنی تبیین در دستور کار قرار گرفت.
بسترسازی تولید کتاب مناسب برای کودک و نوجوان باید مورد توجه قرار گیرد
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛ در نشستی که با حضور محمد حسین زاده مدیر کل، بی بی فاطمه حسینی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مسعود فرزانه سرپرست انتشارات به نشر، مهدی سیم ریز مدیر تولید انتشارات و راحله رفائی دبیر اجرایی دومین جشنواره بین‌المللی قصه های قرآنی تبیین در دفتر مرکزی به نشر مشهد برگزار شد ، محمد حسین زاده با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های درست در ترویج فرهنگ مطالعه گفت: باید بتوانیم با خلق ایده و پردازش آنها به محتوای خوبی دست پیدا کنیم. 

وی با یادکرد از دوره های داستان نویسی مرحوم سعید تشکری، بیان کرد: شناسایی نویسندگان توانمند و تألیفات جذاب و با محتوا، گام ابتدایی در معرفی کتاب خوب است و در گام بعد سیاستگذاری درست و حمایت های مادی و معنوی به جا از نویسندگان و ناشران خوب می تواند، میزان تولید کتاب را افزایش دهد و سطح رضایتمندی مؤلف و ناشر از فعالیت در این حوزه را بالا برد. 

حسین زاده اظهار کرد: ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی علاوه بر وظیفه ذاتی صدور مجوز نشر، وظیفه ای فراتر از لحاظ اخلاقی و نگاه انقلابی نیز برای خود در این حوزه متصور هستیم که با نقش آفرینی برای دیدن کتاب خوب و ترویج آن، پیوند دهنده میان اهل قلم و حوزه نشر باشیم و با میدان داری مؤثر این حلقه های زنجیر را بهم متصل کنیم. 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز به بهره گیری از ظرفیت نویسندگان استانی در تولیدات انتشارات توصیه کرد و گفت: ما نویسندگان خوب و توانمندی در استان داریم که باید ناشرینی که در سطح ملی فعالیت میکنند از این ظرفیت ها استفاده کنند و لازم است با استفاده از فضای مجازی در بخش عرضه و فروش کتاب، فضای مناسب را برای معرفی و توزیع کتاب فراهم آوریم به طوری که کتابهای خوب با شیوه های مطلوب و کارآمد معرفی شود. 

در ادامه این نشست سرپرست انتشارات به نشر به توضیح سیاست های پیش روی انتشارات پرداخت و گفت: برنامه ما در سال های آتی، تمرکز بیشتر بر تولید رمان کودک و نوجوان است و درصدد هستیم بین مفاهیم دینی و فانتزی نویسی ارتباط معقول و مؤثری برقرار کنیم و شخصیت پردازی و ایجاد کارکتر و استفاده از کمیک ها را در دستور کار داریم. 

فرزانه همچنین از احداث بزرگترین پردیس کتاب و صنایع خلاق فرهنگی در سه سال آینده توسط انتشارات آستان قدس رضوی خبر داد و افزود: نشر باید تبدیل به صنعت شود و چرخه اقتصاد در این بخش رونق قوی تری پیدا کند تا علاقه مندان به فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز ترغیب شوند و لذا حضور جدی در نمایشگاه های کتاب فرا ملی از برنامه های به نشر می باشد. 

مدیر تولید انتشارات به نشر نیز با ابراز خرسندی از توجه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به حوزه کتاب و نویسندگی اظهار کرد: ایشان از بهترین اهالی کتاب استان هستند که اشرافشان به حوزه کتاب و پرداختن به کتاب هم در زندگی شخصی و هم در زندگی مدیریتی ایشان بیانگر این مدعاست و لذا ما در این جلسه ذو وجهتین هم از دید یک مدیر و هم از دید یک نویسنده ماحصل جلسه را پیگیر خواهیم بود که نتایج ماندگارتری به دنبال داشته باشد. 

در خاتمه دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی از پایان مراحل داوری آثار رسیده به جشنواره خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری خوب و مدیریت همراه مجموعه به نشر، بلافاصله بعد از داوری ها بازتولید و قصه نویسی مکتوب آثار را شروع کنیم. 

رفایی یادآور شد: 156 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از این تعداد 67 اثر در حوزه قصه‌گویی و 89 اثر در حوزه قصه‌نویسی است، همچنین در سامانه نورینو 6564 نفر برای حضور در جشنواره ثبت‌نام و 792 اثر ارسال کرده‌اند که از این بین 67 اثر طبق ارزیابی اولیه برای داوری ارسال شد.
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید